Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, April 23, 2010

TDS 3 : Piala Dunia adalah agenda Zionis

            Piala Dunia 2010 akan kembali tidak lama lagi menemui jutaan peminat bola sepak di serata dunia.Penganjuran kali ini buat julung kalinya diadakan di negara yang terkenal dengan fenomena aparteid suatu ketika dahulu iaitu Afrika Selatan.Seluruh peminat bola sepak akan tertumpu di negara Nelson Mandela ini.

Selama sebulan lamanya semua dada-dada akhbar arus perdana ataupun bersifat local akan di hiasi dengan berita-berita terkini lagi sensasi sepanjang kejohanan berlangsung.Ketika inilah peminat bola sepak seperti di rasuk kerana mereka tidak akan menghiraukan perkara lain kecuali pasukan kesayangan mereka.

Inilah masa terbaik bagi Israel ataupun lebih tepat lagi gerakan Zionis akan mengambil peluang sebaik mungkin untuk mencapai impian mereka menguasai Baitulmaqdis dan Palestin seluruhnya.Umat Islam ataupun mereka yang mengaku Islam sudah tidak lagi menghiraukan saudara seaqidah mereka kerana mereka asyik dibuai mimpi indah Piala Dunia.
Pembantaian ataupun penghapusan etnik secara besar-besaran akan berlaku tanpa ada yang bersimpati.Apa yang lebih menyedihkan kita sebagai saudara seaqidah langsung tidak mempedulikan mereka.Apa yang kita tahu hanyalah favourite team kita menang dan mara ke peringkat seterusnya.

Tidak salah untuk menonton Piala Dunia tetapi jangan sampai kerana bola sepak kita sanggup membunuh saudara kita sendiri.Apakah perasaan kita jika yang dibunuh adalah ibu-ibu kita,ayah-ayah kita,saudara-saudara kita,sahabat-sahabat kita.Adakah kita akan berdiam diri.Apakah perasaan kita jika ada ahli keluarga kita dibunuh tetapi tiada seorang pun yang datang membela.

Adakah kita suka perkara tersebut berlaku kepada keluarga kita ataupun kita suka negara kita di bom sesuka hati tanpa ada pembelaan.

BANGUNLAH WAHAI UMAT ISLAM
BANGUNLAH WAHAI PEMUDA ISLAM

Caknalah terhadap saudara kita di sana seperti mana kita mengambil berat ibu bapa kita di kampong.Sentiasalah mendapatkan perkembangan semasa terhadap saudara kita di sana sebelum kita membaca coretan-coretan sepanjang berlangsungnya Piala Dunia.
Banyakkan berdoa agar keselamatan saudara kita terjaga daripada kita berdoa kepada favourite team kita.

p/s : mohai nasihatkan kepada semua supaya baca Al-Quran dulu setiap pagi sebelum baca paper


No comments:

Post a Comment